Közgazdászként, kontrolling szakon végeztem, de elég alaposan belekeveredtem a marketingbe: még hallgatóként bedolgoztam a főiskolai marketing irodának, a szakmai gyakorlatomat pedig egy non-profit szervezetben, ugyancsak marketing feladatok ellátásával töltöttem. Az államvizsgámat követően több, mint két évig egy kisvállalatban dolgoztam – marketingesként.
Számomra a marketing összetevői közül a kommunikáció a legérdekesebb, kisvállalati környezetben talán ez a legtöbb lehetőséget magában rejtő terület: olyan információkat és úgy tálaljunk, hogy a célcsoportban kellemes érzeteket keltsünk. Az én elképzelésem szerint nem csak az eladás számít eredménynek – hanem az is, ha valaki ugyan nem veszi igénybe a szolgáltatásunkat, de tovább ajánl, mert hitelesnek találja a kommunikációnkat, azonosulni tud az általunk közvetített értékekkel, életszemlélettel.
Az egyik legkedvesebb ügyem, a szociális kérdések “piaci megoldása”, távlati céljaim között egy olyan marketingügynökség létrehozása szerepel, ami éppen ezzel foglalkozna.
Az első ilyen kezdeményezés, amiről hallottam, a Fruit of Care volt. Ez a cég fogyatékkal élő munkavállalókat foglalkoztató üzemekben készíttet dizájner termékeket. Amit imád a piac, és a vásárlásával ezt vissza is igazolja. Ezzel a Fruit of Care megoldott egy nagyon fontos problémát – az aktív korú fogyatékos emberek nehezen találnak megfelelő munkahelyet, és előfordulnak olyan látens foglalkoztatások, amikor támogatásokból fenntartanak ugyan valamilyen üzemet, de a fogyatékkal élő munkavállalók által készített termék a) eladhatatlan, b) egészséges munkavállalók szétszedik és újra összerakják a terméket. Ebben az esetben a fogyatékos munkavállaló feleslegesen dolgozik, ráadásul a minimális bérjövedelme mellett valószínűleg további támogatásra szorul. A Fruit of care megtalálta a módját, hogy az adott műhelyek erőforrásaiból prémium termékeket állítsanak elő – ami piacképes, így aztán többé nincs szükség segélyekre. Hogy egy fogyatékos ember számára mit jelenthet a különbség aközött, hogy felesleges munkát végez, vagy olyat, amit a piac is visszaigazol, abba talán bele sem tudunk gondolni igazán.
Szóval, a marketinget sokféleképpen, sokféle célra használhatjuk. A fenntarthatóságot is szolgálhatjuk vele.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: