Fenntartható marketing - szubjektíven

És mi legyen a konkurenciával?

A konkurenciával kapcsolatban egyetlen dolgod van: tiszteld nagyon!

 Amikor a konkurenciáról nyilatkozol, az iparágad egy másik képviselőjéről beszélsz, ezért óvatosan kritizáld.
 Érdemes figyelemmel kísérned a tevékenységét – milyen a kommunikációja, milyen akciókat hirdet, milyen újításokat vezet be. Még az is kiderülhet, hogy valójában nem is vagytok versenytársak: ha más a célközönségetek, hiába kínáltok ugyanolyan szolgáltatást, valójában nem versenyeztek egymással. Így élhet meg pl. 10 méteres körzetben akár 4 fodrászat is, mert az egyiket a prémium szolgáltatásokat keresők látogatják, a másikat a nyugdíjas korosztály – akik mindig ugyanazt a frizurát szeretnék -, a harmadikat azok, akik bejelentkezés nélkül szeretnek fodrászhoz járni, a negyediket meg a negyedik fodrász baráti köre.

Ha valami, amit a konkurencia csinál, megtetszik, próbáld ki te is. És ha ő “lopja el” egy ötletedet, figyeld meg, hogy sikeresebben valósítja-e meg, mint te. Ha igen, próbálj rájönni, mi volt ennek az oka. Ha meg belesült, akkor úgysincs miről beszélni.

+1 tipp: ha találtok egy közös ügyet, még össze is foghattok… Így megismerkedhettek egymás ügyfeleivel, és igen, előfordulhat, hogy átrendeződik a klientúra – olyan embereket fogsz elveszíteni, akik nem voltak teljesen elégedettek a teljesítményeddel, és olyan megbízóid lesznek, akik éppen azt keresik, amit kínálsz. Azért ez nem olyan rossz, nem?

A saját vállalkozásod tőled lesz olyan, amilyen. Végezd a dolgod a tőled telhető legkiválóbban, és bízd a piacra a választást.

Illusztráció: meglepő módon a Pixabay-ről… 🙂

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!