Fenntartható marketing - szubjektíven

30 másodperc? Két perc? Hat perc?

Néhány napja olvastam egy cikket arról, hogy milyen hosszúra érdemes tervezni egy videóposztot, vagy -hirdetést. Szó volt róla, hogy az ideális hosszúság függ attól is, melyik csatornán akarjuk terjeszteni a tartalmat – a YouTube-on általában ráérősebbek az emberek, míg a Facebookon csak 1-2 percre tudnak rápillantani a telefonjukra, két megálló között, a metrón vagy a villamoson utazva.

 Ezt az információt érdemes tovább gondolni, mert nagyon hasznos felfedezésekhez vezethet. A te célközönséged vajon a fővárosban tömegközlekedik? Ha nem, akkor mennyi időt tölt reggelente a telefonját tapogatva? Vidéki ingázók 25-45 percet is utazhatnak egy nap, van, aki tömegközlekedéssel, de van, aki autót vezetve.
 Aztán az is előfordulhat, hogy sportos a célközönséged, és sétál vagy biciklizik.
 Vagy buszozik ugyan, de olvas.
 Vagy tényleg villamosozik, de kisebb adatforgalomra fizet elő, ezért nem néz videókat, esetleg csak a hónap első napjaiban, azután kimerül a kerete.

 Ha érdekel a kisvállalati marketing, mindenképpen kövesd a szakmai híreket, és olvasd el az éppen aktuális trendekről, újdonságokról szóló cikkeket – azután hasonlítsd össze azzal, amit te tudsz a célközönségedről. Ha nagy az eltérés, és nem vagy biztos a dolgodban, nyugodtan kérdezd meg a közönséged. Az emberek szeretik elmondani a véleményüket, és nagyon szeretnek segíteni. Általában.

Illusztráció: Alvaro A. Novo

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!